donderdag 14 februari 2008

Nieuwe fietsonderdelen

Zo, maar weer eens wat besteld. En wel:

- een paar Sidi Dominator 5, maat 43,5. Die halve maten zijn echt NIET te vinden. Nu kan ik eindelijk mijn oude Shimano's voor het spinnen gebruiken. Zonder me diep te schamen vanwege de modder die er bij elke stap afvalt.
- een Selle Italia SLK Gel Flow zadel
Mijn oude zadel is het oorspronkelijke zadel, zo te zien een WTB Rocket V team. Bevalt op zichzelf niet slecht, geen echte zadelpijn. Ik zag pas een test waar ie ook goed uitkwam. Een nadeel is wel de hoge achterkant, daardoor kun je moeilijk(er) achter je zadel hangen op steile afdalingen. Het zadel is nu 4 jaar oud, ca 2500 km. Niet echt reden voor vervanging, ware het niet dat ik die SLK al een hele tijd wil en het zadel van mijn fietscollega afgelopen zondag brak op de rail. Twee jaar oud.
- een Nobby Nic 2.25 Snakeskin. Gewicht 610 gram versus 570 voor de niet-snakeskin versie, volgens de Schwalbesite althans. Wordt de nieuwe voorband.

Zit verder te kijken naar Crankbrothers Egg Beathers 4 Ti, 167gr! Wel erg prijzig. Ebay tijd..

Zondag gereden in Schoorl, goede tijd: 45.05. Inclusief het inhalen van een aantal kinderen en een noodstop voor overstekende hondjes (!). De nieuwe zadelpen, een Thomson Elite, bevalt echt goed. Wonderlijk hoeveel verschil die paar centimeter kan maken. Kan ik iedereen aanraden, wat schuiven met je zadel. Overigens mijn zadel een 7mm naar achter gezet, staat nu goed. De pen lijkt trouwens ook een stuk beter te klemmen dan de oorspronkelijke pen met verloopbus. De Thomson heeft trouwens een ontzettend mooi afstelstysteem. De hoek wordt precies aangegeven op de pen en met de voor- c.q. achterbout stel je de hoek heel makkelijk in. Echt een heel mooi systeem. Echt licht is hij overigens niet, ik meen 240gram. Of zoiets.

Ik zit ook al ook een tijd te kijken naar het Rotor systeem (de RS4X voor ingewijden). Het nadeel van die crank is, hij is behoorlijk zwaar. Zelfs de ti versie is bijna 1200 gram. En heel duur, 700 euro... Rotor lijkt zijn eigen trapas te gebruiken, heb geen idee hoe betrouwbaar die is. Bij hun prijzen wil je die echter niet kapot rijden. Nog maar even wachten dus. Hoewel hun systeem mijn klimtijden aanzienlijk verbetert, denk ik. Dan kan ik mijn medefietsers opeens zoek rijden :-)

Geen opmerkingen: