Ik vond nog een test van een Mission met een DT Swiss SSD 190 demper. Over de demper schrijven ze:
"Op de Mission Lite biedt het systeem tien centimeter veerweg en de vering en demping wordt gedaan door een DT-Swiss-demper. Het LRS-systeem werkt soepel en past goed bij de op zich matig gedempte DT-Swiss-demper. De vering van zichzelf deint al nauwelijks en dat is een sterk punt van het systeem. Daarbij zorgt de DT-Swiss-demper voor een zeer actief – dus soepel – veergedrag. De tien centimeters vlakken werkelijk iedere oneffenheid weg. Niet iedereen zal dat gevoel echter kunnen waarderen, het vraagt zeker gewenning, het voelt niet aan als bijvoorbeeld een Giant NRS. Maar de vering pakt wel meer oneffenheden, waardoor je in het terrein beter kunt klimmen en dalen."
Het voelt niet aan als bijvoorbeeld een Giant NRS. Niet zo hard als een NRS? Niet zo stijf als een NRS? Het klinkt mij wat deinerig in de oren.
Kwam nog een goede test van een SSD 210 tegen: hier.
Nog een oude, maar wel interessante test, o.a. van de 210 hier. Hoe meer druk in de demper, hoe minder ie wipt, maar tevens: hoe slechter ie veert. Precies mijn ervaringen met mijn SPV-voorvork (die overigens als niet erg soepel uit de test kwam, moet ik er bij zeggen).
Tot slot nog twee gebruikerservaringen hier. Daarin staan tevens de service-intervallen voor de SSD 210: de pakkingen etc. elke 40 c.q. 100 uur, nat resp. droog gebruik.
Ok. Dat valt dus wel mee.
donderdag 28 februari 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten